Oznakowanie biura – na co warto zwrócić uwagę?

Oznakowanie biura – na co warto zwrócić uwagę?

Oznakowanie biura to nie tylko spore ułatwienie logistyczne, ale również część naszej identyfikacji wizualnej, która wpływa na to, jak jesteśmy postrzegani przez klientów. Z tego też względu zadbajmy o to, aby wybrane przez nas formy były nie tylko estetyczne wizualnie, ale również tworzyły spójny komunikat. W co warto zainwestować i jak oznaczyć przestrzeń w naszej firmie? Zapraszamy do lektury!

Jak trafić do biura? – produkty, które pomogą wskazać drogę

Jedną z pierwszych i najważniejszych form naszej identyfikacji wizualnej mogą być tablice reklamowe lub banery, ułatwiające dojazd do firmy. Wszelkiego rodzaje tablice czy totemy reklamowe służą do oznaczenia wjazdu do siedziby naszej firmy, stanowiąc formę powitania i pożegnania naszych gości. Podobnie tabliczki parkingowe z wyeksponowanym logo firmy, w które warto zainwestować, jeżeli dysponujemy parkingiem zarówno dla odwiedzających, jak i pracowników. Te proste formy reklamy zewnętrznej świadczą o naszej otwartości i zainteresowaniu klientem, a jednocześnie zwiększają świadomość marki. Nieco większe flagi reklamowe czy nowoczesne kasetony z logotypami, ustawione przed wejściem, przyciągają wzrok, jak również podkreślają profesjonalizm naszego przedsiębiorstwa.

Jak zadbać o identyfikację wizualną wewnątrz firmy?

Kiedy już zaprosimy naszych gości do naszej firmy, warto zadbać również o oznaczenie komunikacji wewnątrz biura. W tym celu najlepiej wykorzystać różnego rodzaju naklejki, lub tabliczki informujące o ciągach komunikacyjnych, jak i lokalizacjach poszczególnych biur. Od prostych strzałek wskazujących drogę, przez oznaczenia pokoi zajmowanych przez kolejne zespoły czy osoby, po trwałe tabliczki, używane do wyodrębnienia pokoi prezesów czy zarządu. Dużym plusem naklejek jest łatwa możliwość ich usunięcia, co jest dobrym rozwiązaniem np. przy rotujących się zespołach. Oznakowanie pomieszczeń biurowych powinno być dobrze widoczne, jak i zgodne z naszą koncepcją identyfikacji wizualnej firmy.

Jak uatrakcyjnić identyfikację wizualną naszych biur?

Pozostając w temacie identyfikacji wizualnej, warto rozważyć również dekorację naszych przestrzeni biurowych. W tym przypadku najlepiej sprawdzą się plakaty czy fototapety. Plakaty w biurze to świetne rozwiązanie, które nie tylko uatrakcyjni przestrzeń, ale będzie też ważnym nośnikiem informacji, skierowanym do personelu lub klientów firmy. Mogą one służyć podkreśleniu osiągnięć firmy, wyeksponowaniu akcji, w które angażuje się nasze przedsiębiorstwo, bądź też po prostu motywować pracowników do lepszej pracy. Wybrane plakaty warto wyeksponować używając do tego np. ramek OWZ, estetycznych i umożliwiających błyskawiczną wymianę grafiki.Fototapety czy zdjęcia na ścianie stworzą przytulny wystrój, pozwalając wyróżnić nasze miejsce pracy i poprawiając atmosferę. Polecane zarówno do przestrzeni „open space”, jak i jadalni czy sal konferencyjnych, tematyczne fototapety uatrakcyjnią biuro. Przy okazji wspomnianych salek konferencyjnych, prywatnych gabinetów, kuchni czy wszelkich innych miejsc, w których chcemy zapewnić dyskrecję, warto zainwestować w folię mrożoną. Jej atutem jest rozpraszanie, dzięki czemu zyskujemy prywatność wewnątrz pomieszczenia, jednocześnie nie ograniczając dostępu światła. Innym atrakcyjnym elementem, który wzmocni świadomość wizualną naszej marki może być np. canvas, czyli druk na płótnie. Możemy w ten sposóbwyróżnić założycieli firmy, właścicieli czy pracowników z różnego rodzaju nagrodami, jak również stworzyć imitacje obrazów.

Jak oznakować przestrzeń biurową? Podsumowanie

Oznakowanie naszej firmy stanowi dobry sposób na wzmocnienie identyfikacji wizualnej naszej marki, utrwalenie jej w świadomości klientów. Dobrze oznakowana przestrzeń biurowa ułatwi komunikację wewnątrz budynku, zaś dobrze zaprojektowane oznaczenia zewnętrzne ułatwią bezproblemowe dotarcie do naszej siedziby. W pamięci odwiedzających szczególnie zapadają chwile towarzyszące wejściu i wyjściu z budynku, dlatego ważne, aby miejsca te były zaprojektowane z rozmysłem – przytulnie oraz spójnie graficzne – z odpowiednio zaprezentowanym logo i wartościami firmy.