Czy reklama na samochodach to dobra inwestycja?

Czy reklama na samochodach to dobra inwestycja?

Będąca jedną z najbardziej popularnych form reklamy, reklama na samochodach zawdzięcza swoją popularność głównie niskiej cenie oraz możliwości dotarcia do niezwykle szerokiego grona odbiorców. Gwarantuje ona przy tym odpowiednią częstotliwość komunikatów marketingowych w odniesieniu do klienta. Czy w dobie internetu oraz cyfrowych nośników reklamy, reklama na samochodach ma sens? Czy jest ona skuteczną formą dotarcia do klienta? Odpowiedzi szukajcie poniżej.

Reklamy na samochodach służbowych –dwie pieczenie na jednym ogniu

Pokonując często setki kilometrów dziennie, samochody flotowe pomagają nam w codziennych wyjazdach, dostawach towaru, spotkaniach z klientami etc. A gdyby tak niosły również ze sobą wartość reprezentacyjną? Odpowiednio oklejone, mogą stać się świetnym nośnikiem reklamy, o niemal nieograniczonych możliwość dotarcia do odbiorcy. Zwracają bowiem uwagę przechodniów, a także kierowców samochodów. Jeżeli nasze pojazdy firmowe są często eksploatowane, warto zastanowić się nad odpowiednią reklamą na samochodzie, która przy okazji przemyci nasz przekaz do potencjalnych klientów i pomoże zbudować pozycję marki.

Niedrogi, skuteczny sposób komunikacji marketingowej

Jednym z największych atutów reklam na samochodach jest ich niewielki koszt. Okleina samochodowa to jednorazowy wydatek (przynajmniej do czasu zmiany naszej komunikacji wizerunkowej). W przeciwieństwie do reklam wielkoformatowych czy radiowych lub telewizyjnych, nie wiąże się ona z żadnymi dodatkowymi opłatami w postaci comiesięcznego abonamentu za dzierżawę czy emisję. Zaoszczędzone pieniądze możemy przeznaczyć na inne obszary rozwoju firmy. Ponadto, wraz z każdym kilometrem rośnie rozpoznawalność naszej marki. Im częściej pojazd jest w ruchu, tym bardziej zwiększa swą szansę na utkwienie w pamięci odbiorcy.

Ucieczka dla znudzonych kierowców

Codzienne podróże, dojazdy, stanie w korkach to monotonia, w którą często wpadamy poruszając się samochodem. Często nawet podświadomie poszukujemy bodźców, które nas ożywią, zaciekawią, bądź rozśmieszą. I wśród takich osób jak my, powinniśmy właśnie upatrywać naszych potencjalnych klientów. Jest to bowiem duży, a wciąż niezagospodarowany potencjał marketingowy. Jak zwrócić uwagę przejeżdżających obok kierowców? Często wystarczy nawet jedno zdanie, błyskotliwa gra słów lub slogan, by zainteresować i zapisać się w pamięci. Tu także sprawdza się stwierdzenie – „im mniej, tym więcej”. Bowiem reklama na pojazdach musi być prosta. Chwytliwa nazwa, charakterystyczne logo, adres i dane kontaktowe wraz z ogólnie ujętym zakresem działalności spokojnie wystarczą. Zbyt duża liczba informacji mogłaby wprowadzić chaos informacyjny.

Alternatywa w postaci reklam na prywatnych samochodach

W internecie można znaleźć również ogłoszenia osób chętnych do użyczenia powierzchni swojego prywatnego samochodu w celu oklejenia go reklamą firmową. Rozwiązanie takie ma swoje plusy dla obydwu zainteresowanych stron. Oferujący swój samochód otrzymuje za to wynagrodzenie, zaś firma korzystająca z jego usług może poszerzyć swój zasięg, docierając np. w ten sposób do odbiorców z nowych miast. Cena takich usług jest uzależniona od kilku czynników, m.in. liczby pokonywanych kilometrów, rodzaju samochodu czy wielkości reklamy.

Reklama na samochodzie – podsumowanie

Jeśli poszukujemy niedrogich, a sprawdzonych sposobów promocji naszych usług, reklama na pojeździe to bardzo dobry pomysł. Ważne jednak, aby była odpowiednio zaprojektowana. Przytłaczająca lub drażniąca reklama może przynieść odwrotny skutek. Pamiętajmy również, aby okleiny na naszych samochodach były spójne, zarówno ze sobą, jak i z identyfikacją wizualną naszej firmy. Więcej o tym, jaką folię dobrać do formy reklamy dowiesz się z kolejnych artykułów.