Co to jest folia OWV (One Way Wision)?

Co to jest folia OWV (One Way Wision)?

Każdy z nas widział w przestrzeni miejskiej folię OWV, jednak nie każdy z nas ma świadomość jaka jest jej właściwa nazwa. OWV to skrót od słów ONE WAY VISON, co przetłumaczyć możemy na przykład jako „widok z jednej strony” lub „widok w jednym kierunku”. Jest to bowiem folia o tak unikalnej technologii i strukturze, że wraz z grafiką widoczna jest z jednej strony, z drugiej natomiast jest praktycznie niewidoczna, ograniczając jedynie przenikanie światła.

Jak działa folia OWV

Bardzo często nasi klienci, którzy zamawiają OWV po raz pierwszy, pytają z zaciekawieniem „jak to działa?” Rzeczywiście, folie „one way vision” to wynalazek nader zaskakujący, ale i genialny w swojej prostocie. Struktura folii przypomina plaster miodu, w którym otworki zwężają się z jednej strony. Powoduje to, iż przenikanie światła w jedną stronę odbywa się zupełnie inaczej niż w drugim kierunku.

Zastosowania folii OWV

Folie wykonane w technologii ONE WAY VISION stosuje się tam, gdzie umieścić chcemy grafikę reklamową, jednak nie możemy (lub nie chcemy) sobie pozwolić na całkowitą blokadę przenikania światła.

Przykładem jest grafika umieszczona na samochodach firmowych: o ile na sam lakier nanieść możemy tradycyjną folię, o tyle już szyby samochodowe muszą być pokryte taką grafiką, aby widoczna była dla przechodniów, ale nie dla kierowcy. Takie właśnie możliwości zapewniają folie ONE WAY VISION: naklejona na szybę samochodową powoduje, iż grafika umieszczona na niej widoczna jest dla osób znajdujących się poza pojazdem. Kierowca natomiast cieszyć się może stuprocentową widocznością i bezpieczną jazdą. Warto pamiętać, że grafika umieszczona na całym pojeździe, a nie tylko na lakierze, daje znacznie większe możliwości reklamowe: po prostu większa reklama widoczna jest z większej odległości.

Drugie najpopularniejsze zastosowanie folii OWV są witryny sklepowe. Dlaczego warto zastosować w nich OWV zamiast zwykłej folii? Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na fakt, że witryna bardzo często jest głównym źródłem światła dla sklepu. Zakładając na witryny sklepowe zwykłe folie, które blokują przenikanie światła, jesteśmy niejako „skazani” na sztuczne oświetlenie. Tymczasem zgodnie z zasadami projektowania wnętrz należy wykorzystywać każdą możliwość doświetlenia pomieszczeń naturalnym światłem słonecznym, które wygra z każdą, najbardziej nawet designerską lampą. Światło słoneczne sprawia, że bardziej atrakcyjnie wygląda nie tylko samo wnętrze, ale i promowane w nim produkty. Oprócz tego, że mimo folii OWV światło swobodnie przenika do wnętrza pomieszczenia, to warto pamiętać, iż działanie jest takie samo jak w przypadku samochodów: osoby znajdujące się w pomieszczeniu, którego witryna została oklejona folią OWV, nie mają przykrego wrażenia „odcięcia od świata zewnętrznego”. Swobodnie widzą wszystko, co dzieje się na zewnątrz. Mają wrażenie patrzenia na zewnątrz jak przez zwykłą szybę. Jednym słowem: komfort dla pracowników i klientów.

Podsumowując

Folie OWV to możliwość umieszczenia reklamy tam, gdzie zwykła folia jest wykluczona lub po prostu niewskazana. Daje znacznie szersze możliwości reklamowe: pozwala dotrzeć ze swoimi komunikatami reklamowymi do jeszcze większej liczby odbiorców. Po prostu technologia w służbie przedsiębiorczości.